سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۲ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

۱۱ زندانی اعدام شده در سه‌ روز اخیر

دو زندانی زن و دو شهروند افغان در میا‌ن ۱۱ زندانی اعدام شده در سه‌ روز اخیر


حقوق بشر ایران ، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲:
یازده زندانی که در میان شان دو زن و دو شهروند افغان بوده اند در سه روز گذشته در زندان های مشهد، بم و کرمانشاه اعدام شده اند. یک زندانی هم به گزارش منابع غیررسمی در زندان ارومیه اعدام شده است.
چهار زندانی در مشهد به دار آویخته شدند:
به گزارش رسانه های دولتی ایران، دو زندانی روز چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه در زندان مشهد اعدام شدند. زندانی ها 26 و 22 ساله در دو پرونده مختلف مربوط به سال 1389 به تجاوز محکوم شده بودند.
به گزارش تابناک ، به نقل از روزنامه خراسان، دو زندانی دیگر نیز روز 2 اردیبهشت در مشهد به دار آویخته شده اند. به نقل از روزنامه خراسان زندانیان دو شهروند افغانی بودند که به جرم تجاوز به یک دختر 16 ساله محکوم شده بودند.
هیچ کدام از زندانی ها به اسم معرفی نشده اند.
چهار زندانی در میان شان دو زن در کرمانشاه اعدام شدند:
بر مبنای گزارش واحد مرکزی خبر ایران، چهار زندانی در زندان دیزل آباد کرمانشاه روز 2 اردیبهشت ماه 1392 به دار آویخته شدند. زندانی ها که هویت شان فاش نشده است به جرم " توزیع سنگین مواد مخدر در منطقه" محکوم شده بودند. گزارش اعلام می کند که آنها حامل 2000 گرم هروئین و 25000 گرم تریاک بوده اند. دو تن از این محکومان زن بوده اند که به نام شان اشاره ای نشده است.
سه زندانی در زندان بم به دار آویخته شده اند:
به گزارش خراسان نیوز سه زندانی در زندان بم اعدام شدند. یکی از زندانی ها به حمل و توزیع 5 کیلو کرم هرویین و دو زندانی دیگر به توزیع 9 کیلو گرم هرویین محکوم شده بودند. هویت هیچ یک از زندانی ها اعلام نشده است.
یک زندانی در ارومیه اعدام شد.
خبرگزاری غیر رسمی کردپا، اعدام "نظمی عباس نژاد" (32 ساله) را در روز 4 اردیبهشت ماه در زندان ارومیه گزارش می دهد. به گزارش این وبسایت، زندانی به جرائم مرتبط با مواد مخدر محکوم بوده است. این خبر توسط رسانه های رسمی گزارش نشده است. بر اساس "گزارش سالانه اعدام در ایران"، هیچ یک از23 اعدام زندان ارومیه در سال 2012 توسط منابع رسمی ایران اعلام نشده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه