سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲, دوشنبه

اعدام 5 زندانی در زرند - مشهد و رجایی شهر

صبح امروز پنج زندانی در زندانهای زرند، مشهد و رجأیی شهر اعدام شدند

چهار شنبه 17 آوريل 2013
[English] [فارسى]

حقوق بشر ایران، ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۲: بر اساس گزارش منابع رسمی‌ و غیر رسمی‌ صبح امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه پنج زندانی در سه زندان مختلف اعدام شدند.
اعدام یک زندانی در زندان زرند کرمان
يک زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر بامداد امروز در زندان زرند کرمان به دار آويخته شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، داديار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: اين فرد حدود ۴۰ ساله به اتهام قاچاق يک کيلو و ۸۷۵ گرم مواد مخدر صنعتی از نوع هروئين يک سال و نيم پيش دستگير شد و در زندان زرند بسر می‌بُرد.
اعدام دو زندانی در زندان مشهد:
بنا به گزارش واحد مرکزی خبر ، دو زندانی صبح امروز در زندان مشهد اعدام شدند. زندانیان با عنوان "یک کارگر ۲۱ ساله" و " یک مرد ۴۱ ساله" معرفی شده اند و به جرم تجاوز در دو پرونده متفاوت محکوم شده بودند.
اعدام دو زندانی در زندان رجایی شهر کرج:
به گزارش منابع موثق، سازمان حقوق بشر ایران مطلع شده است که دو زندانی صبح زود امروز در زندان رجایی شهر اعدام شده اند. یکی از زندانی ها به نام "حسین چفلکی" متولد ۱۳۶۷ که در سال ۱۳۸۶ به جرم قتل دستگیر شده بود و زندانی دیگر* که هنوز اطلاع دقیقی از هویت ش ارسال نشده نیز به جرم قتل در زندان به سر می برده است. این دو اعدام توسط منابع رسمی ایران گزارش نشده اند.
بر اساس گزارش سالانه اعدام سازمان حقوق بشرایران(۲۰۱۲ )، حداقل ۱۱۳ اعدام گزارش نشده در زندان های تهران / کرج وجود داشته است. دیروز نیز ۹زندانی در شیراز به دار آویخته شدند که ۶ اعدام در ملا عام صورت گرفته است (تصویر بالا).

حقوق بشر ایران، ۲۹ فروردین ماه: سایت تابناک اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر به نام "رضا" را تأیید کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه