سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲, دوشنبه

چهار زندانی در کرمان اعدام شدند

چهار زندانی در کرمان اعدام شدند

شنبه 20 آوريل 2013
[English] [فارسى]

حقوق بشر ایران، ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۲: به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی‌ دادگستری استان کرمان ، صبح امروز شنبه چهار زندانی به اتّهام نگهداری و حمل مواد مخدر در زندان کرمان به دار آویخته شدند.
بنا به این گزارش سه‌ نفر از این زندانیا‌ن به اتّهام مشارکت در نگهداری ۱۲۱ کیلوگرم مرفین و ۵۲۶ کیلو و ۴۴۰ گرم تریاک و نفر چهارم به اتّهام پنج کیلو و ۴۷۵ گرم هروئین و شش کیلو و ۴۴۰ گرم تریاک توسط دادگاه انقلاب کرمان به اعدام محکوم شده بودند.
مشخصات این زندانیان در گزارش اعلام نشده است.
بر اساس آمار گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی دستکم ۷۶ % تمامی‌ اعدام‌ها به دلیل جرائم مرتبط به قاچاق مواد مخدر بودند. سازمان حقوق بشر ایران گزارش‌های متعددی مبنی بر دادرسی غیر عادلانه و اعتراف زیر شکنجه در پرونده‌های افراد متهم به قاچاق مواد مخدر دریافت کرده است.
همچنین به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران صبح امروز پنج زندانی در زندان زهدان به دار آویخته شدند. بنا به این گزارش دو نفر از این افراد شهروندان افغان بوده اند. این گزارش توسط منابع رسمی‌ ایران تأیید نشده است.
بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران ۴۹% اعدام‌های لحاظ شده در این گزارش (یعنی‌ ۲۸۶ مورد اعدام) توسط منابع غیر رسمی‌ گزارش شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه