سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲, دوشنبه

اعدام 9 نفر در شیراز

اجرای احکام اعدام ٩ زندانی در شیراز -اعدام ٦ نفر در ملا عام اجرا شد

سه شنبه 16 آوريل 2013
[English] [فارسى]

حقوق بشر ایران، ۲۷ فروردین ۱۳۹۲:
حكم اعدام ٩ نفرامروز ٢٧ فروردین ماه ١٣٩٢ در شیراز اجرا شد. ٦ نفر از این افراد در ملاء عام بە دار آویختە شدند. به گزارش روابط عمومي دادگستري فارس احكام اعدام ٦ نفر از اين افراد در محل ارتكاب جرم آنان و در ملاء عام اجرا شدە و سه نفر ديگر از اين متهمان نيز كه محل ارتكاب جرم آنان روستاها و جاده هاي اطراف شيراز بود در محل زندان عادل آباد شيراز اجرا شد.
این اعدام‌ها در سه‌ نقطه مختلف شهر و با در ساعات شش صبح، نه‌ صبح و یک بعد از ظهور صورت گرفتند
بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران در مورد اعدام،استان فارس و شهر شیراز بالاترین آمار اعدام در ملأ عام در سال ۲۰۱۲ میلادی را داشتند
بنا به گزارش وبسایت دادگستری استان فارس اين متهمان همگي در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي شيراز محاكمه شدە و همگی به اتهام محاربه به حد اعدام در ملاء عام محكوم گرديدند. این احکام پس از تأييد آن توسط شعبه يازدهم ديوان عالي كشور صبح امروز با حضور تماشاچیان به اجرا درآمد.
اين گزارش اسامی ٤ نفر از آنها کە متهم به سرقت مسلحانه از یک باب طلافروشي و بانك هاي شيراز بودند را (غ-ن )،( ا-ح-ن) ، (م-ز) و (ب-د) اعلام کردە است.
همچنين اسامی سه نفر ديگر را به اختصار (م.ه.آ) ، (ب.الف) و (ن.پ) معرفی کرده که همگی متهم به سرقت مسلحانه خودرو و سرقت از بانكهایی در شيراز و بندرعباس در فاصله زماني شهريور تا بهمن ماه ٩١ مي باشند. این افراد به اتهام محاربه محاكمه شدە کە دو نفر از اعضاي اصلي این گروە به اعدام و نفر سوم نيز به حبس ابد و ١٥ سال حبس در يكي از استان هاي محروم كشور محكوم گرديد.
بر اساس همین گزارش سه نفر ديگر از متهمين سرقت هاي مسلحانه در روستاهاي اطراف شيراز كه امروز در زندان عادل آباد شيراز به دار آويخته شدند متهم به سرقت هاي مسلحانه و ناامني جاده هاي منتهي به شيراز و اقدام به آدم ربايي قتل و تجاوز به عنف هستند.
وبسایت دادگستری استان فارس در خاتمە گزارشش نوشته است: احكام مجازات اين افراد طی فرآيند سريع رسيدگي در اسفند ماه سال گذشته آماده اجرا بود كه با صلاحديد مسئولان قضايي به ابتداي سال جاري موكول گرديد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه