سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

بی‌خبری از یک زندانی آذربایجانی

Rasoul-azarbaijan
سازمان حقوق بشر ایران، اول بهمن ماه ۱۳۹۲: رسول رضوی فعال مدنی، صبح روز چهارشنبه ١٣ آذر توسط مامورین اداراه اطلاعات در منزل پدری، در تبریز بازداشت شدمامورین اداراه اطلاعات پس از بازداشت وی، ضمن تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی وی از جمله کتب، سی دی و کامپیوتر را به همراه خود بردند.
به گزارش یكی از نزدیكان این خانواده‌، رسول رضوی بعلت جراحات ناشی از شکنجه، روز اربعین به بهداری زندان مرکزی تبریز منتقل و دوباره به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز بازگردانده شده است.
رسول رضوی تاکنون تنها یکبار تماس تلفنی با خانواده خود داشته است و پیگیری های خانواده این فعال مدنی برای اطلاع از علت دستگیری و وضعیت سلامت جسمانی وی بی نتیجه مانده است.
خانواده وی برای اطلاع از سرنوشت این فعال مدنی، در دیداری که با آقای محمدزاده بازپرس شعبه ٢٠ دادسرای انقلاب تبریز داشته اند با برخورد و سخنان توهین کننده وی روبرو شده اندوی در جواب خانواده رسول رضوی گفته است که: “هرکاری از دستتان بر می‌آید بکنید جواب نخواهم داد، اجازه دیدار نخواهیم داد.” همچنین محمدزاده ضمن عدم پاسخ گویی در مورد علت دستگیری و اتهام این فعال مدنی، عنوان کرده که به علت عدم همکاری، وی برای تکمیل تحقیقات در اختیار اداره اطلاعات تبریز قرار دارد.
روز ٨ اسفند ١٣٩١ در بازی بین تیم تراکتورسازی و الجزیره امارت که در تبریز برگزار شد گروهی از فعالین و هواداران تیم تراکتورسازی تبریز اقدام به حمل و نمایش شعارهایی در حمایت از تیم محبوب خود کرده كه‌ طبق معمول مضمون این بنرها بیشتر مسائل ملی و محیط زیست و مخصوصا دریاچه  ارومیه است. متعاقب این اتفاقات و در برخورد به‌ این شعارها گروهی از فعالین و هواداران آذربایجانی را بازداشت کردند.
تیم تراكتورسازی تبریز یا تراختور:
تیم تراکتور سازی جزء تیم های رده‌ اول باشگاهی فوتبال ایران است که بیشتر هواداران آن را ترک های ایران تشکیل می دهندفعالین آذربایجانی از مسابقات تیم تراكتورسازی كه‌ هواداران این تیم آن را تراختور می نامند به‌عنوان تریبونی برای اعتراضات، ابراز خواسته‌های حقوقی و مطالبات قانونی خود استفاده میکنندمعمولا بیان این گونه‌ خواستها كه‌ در میان گروه‌های اتنیكی در ایران موجود استبا واكنش امنیتی مسولین موجه‌ می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه