سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ اسفند ۱, سه‌شنبه

هفت مرد و یک زن در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند

هفت مرد و یک زن در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند- اجرای احکام اعدام یک روز قبل از قرار موعود


حقوق بشر ایران، اول اسفند ماه ۱۳۹۱: صبح امروز هشت زندانی در زندان عادل آباد شیراز به دار آویخته شدند. صبح امروز وبسایت رسمی قوه قضاییه ایران در استان فارس از اعدام ٨ زندانی از جملە یک زن، خبر داد. همە این زندانیان بە اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شدەاند
وبسایت مذکور ٨ زندانی اعدام شدە را به شرح زیر معرفی کردە است: "لطف الله ج."، "نور محمد ش."، "عباس ن."، "حسین ا."، "پریناز م." (زن)، "حمید ا."، "عبدالواحد م." و "علی ت."
بر اساس اطلاعاتی کە از منابع داخل ایران بدست ما رسیدە است، بە خانواده های زندانیان اعدام شدە گفتە شدە بود کە روز چهارشنبه ٢٠ فوریە احکام اعدام زندانیان آنها اجرا خواهد شد، اما مقامات ایرانی این اعدامها را یک روز جلو انداختە و امروز ٨ تن از آنان را در زندان عادل آباد به چوبە دار آویختند.
سازمان حقوق بشر ایران با هشدار نسبت به برنامەریزی برای اعدام ١٢ زندانی در شیراز دیروز بیانیە با مذمون اقدام فوری منتشر کرد. در حال حاضر در مورد ٤ زندانی دیگر اطلاعی در دست نیست، این زندانیان ممکن است فردا یا در روزهای آتی اعدام شوند.
سازمان حقوق بشر ایران اعدامهای امروز در شیراز را محکوم می کند. محمود امیری مقدم سخن گوی سازمان حقوق بشر ایران گفت حاکمین ایران بدون اینکه با واکنش مناسبی از جانب جامعە بین الملل مواجە شوند، هر روز بیش از یک نفر را اعدام می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه