سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ بهمن ۱۴, شنبه

اسناد و مدارک تجاوز در زندان وجود دارد


رهسانیوز: محمد داوری، معلم و روزنامه نگار محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در واکنش به سخنان احمد خاتمی در نماز جمعه تهران ادعاهای علیه واقعیات زندان های غیرقانونی را مورد نقد قرار داد.
به گزارش کلمه، محمد داوری، عضو حزب اعتماد ملی با نگارش نامه ای در پاسخ ادعاهای احمدخاتمی در مورد زندان کهریزک و تجاوز به زندانیان سوال هایی را از وی پرسیده و تذکر داده است که اگر نهادهای وابسته به حاکمیت دلایل و اسنادی در رد ادعای زندانیان داشتند آن را ارائه می دادند.
این زندانی سیاسی و سردبیر سایت سحام نیوز (سایت رسمی حزب اعتماد ملی) پس از بازداشت در روزهای اعتراض به انتخابات ریاست جمهوری، ابتدا به ۵ سال حبس متهم شده بود، اما پس از یک سال زندان به دلیل شرکت در در تجمع های اعتراضی معلمان در اسفند سال ۱۳۸۵، به یک سال حبس دیگر هم محکوم شد و میزان حبس او به ۶ سال افزایش یافت.
متن نامه محمد داوری  به شرح زیر است:
پس از گذشت بیش از سه سال ونیم از نامه افشاگرانه ی آقای کروبی در مورد جنایت های صورت گرفته در بازداشتگاه های غیرقانونی بویژه کهریزک، به تازگی سیداحمد خاتمی در مقام امام جمعه وعضو مجلس خبرگان رهبری، می گوید مدعیان تجاوز به زندانیان نتوانستند ادعای خود را ثابت کنند. بیان این مطلب از سوی کسی که در طول این مدت یک تنه به قاضی رفته و بارها به این و آن زده است دور از انتظار نیست، چرا که ما شعار محوری را به جای قانون محوری فریاد دیدیم و شنیدیم از شعارهایی که در مجلس و یا بیت مراجع مبنی بر مرگ بر و اعدام باید گردد و… گرفته تا شعارهایی که در نماز جمعه در تایید شعارهای ائمه جمعه وشعارهایی که در رسانه های وابسته و پیوسته به آنها داده می شد.
لذا لازم است به آقای خاتمی در این راستا چند نکته را یادآوری کنیم تا شاید اگر واقعا بدنبال اثبات یا رد ادعای مذکور است، پیگیری لازم را انجام دهد؛
۱ -چرا ایشان پس از گذشت بیش از سه سال و نیم به فکر اثبات این ادعا افتادند. آیا این مساله نمی تواند بیانگر رویکرد مشمول مرور زمان کردن موضوعات باشد؟
۲ – چگونه ما و دیگر مدعیان می توانستیم ادعای خود را ثابت کنیم و در حالی که بعنوان مدعی و شاکی بازداشت و زندانی شدیم؟
۳ –هنوز هم اسناد و شواهد این ادعا وجود دارد و اگر واقعا صادقانه به دنبال روشن شدن حقیقت هستید، دادگاهی علنی تشکیل دهید تا شواهد و اسناد مربوطه ارایه گردد.
۴ -به طور حتم شما در جریان رویدادهای پس از انتشار نامه آقای کروبی در ۱۷ مرداد سال ۸۸ تا زمان بازداشت بنده در ۱۷ شهریور می باشید و می دانید که در آن یک ماه چه گذشت که منجر به پلمب دفتر آقای کروبی و بازداشت بنده شد.
۵ -در آن مدت، افراد زیادی بصورت حضوری مراجعه کردند و یا تلفنی ارتباط برقرار کردند و از آقای کروبی خواستند ادعاهای آنها را به گوش مسوولان برسانند. تعدادی مدعی شدند مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند که چندتن از آنها اعلام آمادگی کردند تا فیلم و مصاحبه تهیه شود که این کار انجام شد و نسخه ای از آن نیز به مقامات قضایی و کمیته ویژه مجلس تقدیم شد.
۶ -نماینده دادستان تهران (قوه قضاییه)، حضوری با یکی از این افراد گفتگو نمود و مستقیم در جریان جزییات قرار گرفت و کمیته مجلس در دفتر آقای کروبی حضور یافت وضمن دریافت یک نسخه از سی دی مربوطه در جریان مستند سازی ها قرار گرفت.
۷ -شما بهتر می دانید که اگر این ادعا بی اساس بود، حتما مانند سایر موارد برنامه هایی که در صدا و سیما برای پاسخ به افکار عمومی تهیه وارایه می شود، درحالیکه من هیچ سندی برای رد این ادعا ندیدم ونشنیدم .هرچند موارد مشابه نیز پاسخ قانع کننده ای نداشته است.
۸ -برگزاری غیر علنی دادگاه بنده و حصر بدون محاکمه آقای کروبی خود دلیل بر مستند بودن ادعاهای ما دارد و در غیر این صورت دادگاه علنی می توانست ادعای اقای احمد خاتمی را به اثبات برساند.
محمد داوری
زندان اوین
بهمن ماه ۹۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه