سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ بهمن ۱, یکشنبه

اعدام دو جوان در ملأ عام- یک اعدام در اصفهان

یک نمایش وحشت دیگر در تهران: اعدام دو جوان در ملأ عام- یک اعدام در اصفهان

http://iranhr.net/spip.php?article2687

حقوق بشر ایران ۱ بهمن ۱۳۹۱: بنا به گزارش رسانه‌های رسمی‌ ایران دو جوان بامداد امروز در ملأ عام در تهران به دار آویخته شدند.
بنا بر این گزارش، دو جوان اعدام‌شده «علیرضا مافیها» و «محمدعلی سروری» نام دارند که به گفته دادگاه، در آذر ماه سال جاری با همکاری دو نفر دیگر و با استفاده از سلاح سرد یک شهروند تهرانی را مورد حمله و ضرب و جرح قرار داده بودند.
به نوشته خبرگزاری مهر، ۱۱ آذرماه سال‌جاری یکی از شهروندان هنگام ورود به شرکتی در خیابان خردمند مورد حمله چهار زورگیر موتورسوار قرار گرفت که فیلم این زورگیری در اینترنت منتشر شد.
در این فیلم که با یک دوربین مداربسته ثبت و در یوتیوب منتشر شده است، تهدید یک فرد با قمه و گرفتن کیف او با توسل به زور دیده می‌شود.
به دنبال انتشار این ویدئو و شکایت فرد شاکی، چهار متهم در این ارتباط دستگیر شده و پرونده آنها در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مفتوح شد. پس از اینکه دادستانی برای این افراد کیفرخواست صادر کرد، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب آنها را محکوم به اعدام کرد.
بنا بر گزارش‌ها پس از آنکه اعتراض متهمان این پرونده از سوی دیوان عالی کشور هم رد شد، دو فرد یادشده بامداد یک‌شنبه در حضور جمعی از مردم در ضلع شمالی پارک هنرمندان تهران «که محل وقوع جرم آنان است» به دار آویخته شدند.
بدین ترتیب از زمان ارتکاب جرم تا اعدام این دو نفر فقط ۴۹ روز گذشت.
سازمان حقوق بشر ایران اعدام وحشیانه این دو جوان را به شدت محکوم می‌کند. سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران محمود امیری مقدم گفت: اعدام‌های امروز یک نمایش وحشت توسط حکومت ایران بود. مقامات حکومت ایران خود مهم ترین عوامل ترویج خشونت در جامعه هستند.
امیری مقدم با اشاره به موج اعدام‌های ملأ عام گفت: اعدام و بخصوص اعدام در ملأ عام مهمترین وسیله حکومت ایران برای ایجاد ترس در جمع است. موج جدید اعدام در ملأ عام نشانگر این است که حکومت ایران در حال آمده سازی جامعه برای انتخابات ریاست جمهوری تابستان آینده است. با ایجاد ترس و وحشت بین جوانان ایرانی‌، رهبر حکومت آقای علی‌ خامنه‌ای سعی‌ می‌کند تا از تکرار اعتراضات ضّد حکومتی پس از انتخابات ۸۸ جلوگیری کند.
اعدام یک زندانی در زندان اصفهان
به گزارش امروز ایسنا یک زندانی در زندان اصفهان به دار آویخته شد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، زندانی فردی به نام "محسن. ک" فرزند حسن بود که به جرم نگهداری مقدار 530 گرم کراک به موجب رأی شعبه پنجم دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان به اعدام محکوم شد.

http://iranhr.net/spip.php?article2687

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه