سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۳ تیر ۳, سه‌شنبه

قاتل پسر دبستانی در ملأ‌عام اعدام می‌شود

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در این‌باره گفت: قتل دانش‌آموز 9‌ساله در مدرسه حادثه غمبار و تلخی بود و به همین دلیل موضوع را با فوریت و حساسیت تعقیب کردیم و از دادگاه کیفری استان خواستیم مجازات قصاص در ملأعام اجرا شود که با پیگیری‌های انجام‌شده حکم آن صادر شد. دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ادامه داد: محکوم 20 روز پس از صدور حکم برای دفاع و اعتراض به آن مهلت دارد که این مهلت از روز 27 خرداد آغاز شده است. با توجه به اینکه وکیل این قاتل در تهران مستقر است، باید تا پایان 20 روز خویشتنداری کنیم اما پیش‌بینی ما این است که رأی تابستان اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین درباره محل اجرای حکم تصریح کرد: حکم قصاص ترجیحا مقابل مدرسه به اجرا درمی‌آید اما چنانچه مدرسه در آن روز باز باشد، به دلیل تاثیرات روحی و روانی ناشی از اجرای حکم در دانش‌آموزان، محل آن مقابل مدرسه نیست.
وی همچنین گفت: بعد از وقوع این قتل نامه‌ای به مدیرکل آموزش‌وپرورش قزوین نوشتیم و موضوع را تذکر دادیم. به این ترتیب دستورالعمل اجرایی در این زمینه به مسوولان این اداره کل ابلاغ شد تا یک‌نفر را بگمارند که ورود و خروج افراد به مدارس را کنترل کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه