سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۳ خرداد ۲۳, جمعه

دو فعال سیاسی عرب 'مخفیانه' در ایران اعدام و دفن شدند


بر اساس گزارش‌ها، ماموران امنیتی در استان خوزستان، جنوب غرب ایران، روز پنج‌شنبه ۲۲ خرداد به خانواده علی چه‌بیشاط و خالد موسوی خبر دادند که این دو زندانی سیاسی عرب اعدام شده‌اند.
کریم دحیمی، فعال حقوق بشر، به بی‌بی‌سی فارسی گفت بعد از انتشار اخبار ضد و نقیض درباره اعدام این دو نفر و روزها سردرگمی خانواده‌ها، در نهایت به برادر و پسر آقای چه‌بیشاط خبر داده‌اند که برای دیدن محل دفن او حدود ۲۰۰ کیلومتر سفر کنند و از شوش به رامهرمز بروند.
یاسین اهوازی غبیشی، یکی دیگر از مدافعان حقوق اعراب ایران می‌گوید خانواده اعدام شدگان تهدید شده‌اند که مراسم سوگواری را بسیار محدود برگزار کنند و جز اقوام درجه اول، افراد دیگری در این مراسم حضور نداشته باشند.
آقای چه‌بیشاط و آقای موسوی شهریور ماه ۱۳۹۲ به جرم محاربه و اقدام علیه امنیت ملی از طریق انفجار لوله گاز شوش - اهواز به اعدام محکوم شدند. اما مدافعان حقوق بشر می گویند این دو نفر "زیر شکنجه مجبور به اعتراف شده‌ بودند."
شبکه پرس‌ تی‌وی، تلویزیون برون‌مرزی جمهوری اسلامی ایران سخنان این دو نفر را هنگام بازداشت پخش کرده است.
آنها پیش از اعدام به کلیکمکان نامعلومی منتقل شده بودند.
به گفته آقای دحیمی، از ماه ژوئن ۲۰۱۲ که برخورد با فعالان عرب خوزستان تشدید شد تا کنون ۱۲ زندانی سیاسی اعدام شده‌اند.
او می‌گوید چهار نفر در دولت محمود احمدی‌نژاد و هشت نفر بعد از انتخاب حسن روحانی به ریاست‌جمهوری اعدام شده‌اند.
به گفته آقای دحیمی، بعد از سفر آقای روحانی به اهواز، ۵۲ نفر دستگیر شدند که ۴۴ نفر آنان آزاد شده‌اند. سفر دی ماه گذشته آقای روحانی به خوزستان، با کلیکاعتراض‌هایی همراه بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه