سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۲ مهر ۱۰, چهارشنبه

اعدام یک زن و پنج مرد در زندان رجایی شهر- دستکم ۵۴ اعدام فقط در ماه سپتامبر

2013-09-25 07:22:42
[English] [فارسى]

حقوق بشر ایران، ۳ مهرماه ۱۳۹۲:منابع موثق سازمان حقوق بشر ایران بامداد امروز چهارشنبه اعدام شش زندانی را در زندان رجایی شهر گزارش کردند. بنابر این گزارشها سه‌ نفر از زندانیان با نامهای وحید جهرمی از بند ۱، علی‌ فرامرزی از بند ۳ و حسین ترابی از بند ۶ بودند و همگی‌ به اتهام قتل به اعدام محکوم شده و روز گذشته به سلول انفرادی منتقل شده بودند. علاوه بر این، سه‌ زندانی دیگر از جمله یک زندانی زن از زندان قرچک ورامین نیز بامداد امروز در زندان رجایی شهر اعدام شدند. در حال حاضر اطلاع دقیقی‌ از هویت این سه‌ زندانی در دست نیست.
بر اساس گزارشات منتشر شده توسط سازمان حقوق بشر ایران، دستکم ۵۴ نفر فقط در ماه سپتامبر ۲۰۱۳ در ایران اعدام شده اند که در بین این زندانیان یک جوان کە در هنگام ارتکاب جرم ١٤ سالە بودە و ۴ زن نیز وجود دارند.
سازمان حقوق بشر ایران موج اعدام‌ها در ایران را محکوم کرد و خواهان واکنش جامعه جهانی‌ شد. محمود امیری مقدم سخنگوی این سازمان در این رابطه گفت: ما از رهبران جهان و دبیر کّل سازمان ملل متحد آقای بان کی‌ مون میخواهیم که به اعدام‌های بی‌ رویه در ایران در گفتگوی خود با رئیس جمهور ایران حسن روحانی اعتراض کنند و خواهان توقف موج اعدام‌ها شوند. اعدام یا قتل حکومتی نقض اساسی‌‌ترین اصل حقوق بشر یعنی حق حیات و بد‌ترین نوع خشونت بر علیه شهروندان است و ایران متأسفانه در این زمینه بالاترین رتبه‌ها را در جهان دارد".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه