سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۲ مهر ۱۰, چهارشنبه


اعدام سه‌ نفر با جرثقیل در دهدشت و دو نفر در زندان شاهرود- بیش از ۲۴ اعدام در ۱۲ روز گذشته

2013-09-12 19:26:30
[English] [فارسى]

حقوق بشر ایران، ۲۱ شهریور ۱۳۹۲: اخبار رسانه‌های رسمی‌ ایران خبر از سه‌ اعدام در دهدشت و ۲ اعدام در شاهرود میدهند. بدین ترتیب بر اساس گزارش‌های رسمی‌ و غیر رسمی‌ تائید شده در ۱۲ روز گذشته دستکم ۲۴ نفر در ایران اعدام شده اند.
به گزارش رسانه‌های رسمی‌ ایران بامداد امروز سه‌ نفر به اتّهام تجاوز به عنف در ملا عام در دهداشت اعدام شدند. تارنمای خبرگزاری بویر نیوز نوشت که این سه‌ نفر امروز در فلکه شهید شیرودی دهدشت در مأ عام اعدام شدند. تصاویر منتشر شده سه‌ جوان را نشان میدهند که در حالی‌ که طناب دار دور گردنهایشان است توسط یک جرثقیل بالا کشیده شده و حلق آویز میشوند.
بنا به این گزارش این سه‌ نفر جزو یک گروه چهار نفره با مشخصات ” ص – س ” ، ” ح – خ ” ، ” ب – ح ” و ” ه – ع ” بودند که در سال ۹۰ به اتّهام تجاوز به یک زن دستگیر شده بودند. این گزارش اشاره‌ای به سرنوشت فرد چهارم نکرد
سایت هرانا که دیروز از احتمال اجرای اعدام‌های امروز خبر داده بود اسامی این افراد را حسین خدادادی، صادق سال افزون، مهدی عباسی‌زاده و بهرام حسینیان اعلام کرد.
خبرگزاری فارس نیز از اعدام دو زندانی روز سه‌ شنبه در زندان شاهرود خبر داد. بنا به این گزارش دو محکو‌م‏‌علیه با مشخصات «م ـ ب» فرزند حسین و اهل سبزوار با جرم حمل و نگهداری ۷۵۰ گرم شیشه و ۱۴ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و «الف ـ ک» فرزند علی‏‌اصغر، اهل تهران، به جرم حمل و نگهداری ۸۳۶ گرم شیشه و ۱۵ کیلو و ۲۲۸ گرم تریاک، توسط دادگاه انقلاب اسلامی شاهرود به اعدام محکوم شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه