سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

تایید حکم حبس امین روغنی، فعال دانشجویی

تایید حکم حبس امین روغنی، فعال دانشجویی
جرس: ۹ ماه حبس امین روغنی، فعال دانشجویی، در دادگاه تجدید نظر تایید شد.
به گزارش سحام، حکم امین روغنی از فعالین دانشجویی دانشگاه سمنان و از اعضای تشکل مجمع اسلامی دانشجویان تایید شده است. وی در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ توسط تعدادی از مأمورین اداره اطلاعات استان سمنان در منزل دانشجویی خود با اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق تشکیل اجتماعات دانشجویی دستگیر و با دستبند و چشم بند به مدت ۷ روز در اداره اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته و سپس با تودیع وثیغه آزاد شده است.
روغنی پس از بارها احضار توسط بازپرس پرونده سرانجام در اردیبهشت سال ۹۱ پرونده وی به دادگاه انقلاب و همچنین دادگاه عمومی استان ارسال شد.
بنا به گفته این فعال دانشجویی، وی در طول بازجویی های اداره اطلاعات بازجوها با توجه به نفوذ در روند قضایی پرونده به وی وعده تخفیف قابل توجه در صورت همکاری در بیرون از زندان داده بودند که بعد از سر باز زدن او از همکاری های مورد نظر نیروهای امنیتی، فشارها بر وی در راستای پرونده سازی علیه او شروع شد طوری که حتی دو نفر از اساتید وی در دانشگاه نیز به دادسرا برای شهادت علیه وی احضار شدند.
همچنین کمیته انضباطی دانشگاه نیز تحت فشار اداره اطلاعات مجبور به صدور دو حکم جداگانه ۳ و۲ ترم محرومیت از تحصیل برای وی کردند و از سوی دادگاه انقلاب به تحمل نه ماه حبس تعزیری به جرم اقدام علیه امنیت ملی وتبلیغ علیه نظام محکوم شد.
بنا به اظهارات وی؛ علاوه بر این به علت انجام سوال در مناظره درون دانشگاهی بین آقای سلیمی نمین و الیاس حضرتی، به تحمل سه ماه حبس تعزیری به جرم تشویش اذهان عمومی به خاطر “انتساب ربایش خویش به مأمورین اداره اطلاعات ” محکوم گشت. این در حالیست که در تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۹۱ حکم ۹ ماه حبس وی از سوی دادگاه تجدید نظر استان سمنان به صورت قطعی تأیید شد.

امین روغنی در بخش دیگری از این اظهارات گفته: “حتی پس از تحمل تمامی این فشارها هنوز کلیه فعالیت های خود را در چارچوب قانون اساسی می داند و خود را یک اصلاح طلب ملتزم به قانون معرفی می کند که آزادی انتقاد را اولین شرط بهبود شرایط کشور می داند.” 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه