سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

اعدام سه زندانی در زندان زاهدان

حقوق بشر ایران، ١٨ آذر ١٣٩١: به گزارش ایرنا، سه نفر به اتهام تهیه و توزیع موادمخدر صبح روز شنبه در زاهدان اعدام شدند.
بر اساس اعلام روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان؛ ˈایرج.مˈ به اتهام مالکیت ١٨٩ کیلوگرم موادمخدر از نوع هروئین، ˈمحمود.تˈ به اتهام حمل و نگهداری ٣٨٦ کیلوگرم تریاک و ١٤٩ کیلوگرم هروئین و ˈنعمت الله.عˈ به جرم وارد کردن پنج کیلو و ٧٠٠ گرم کراک (هروئین فشرده) به اعدام محکوم شدند که حکم صادره پس از تایید توسط مراجع قضایی کشور صبح روز شنبه درزندان زاهدان به مرحله اجرا در آمد.
به گزارش تارنمای « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یکی از این زندانیان به نام ایرج محمدی ۴۶ ساله از اهالی کرمانشاه به صرف اینکه یکی از زندانیان علیه وی اعتراف نموده است دستگیر شده بود و بنابه گفته خانواده این زندانی او در دادگاه اولیه در شعبه ۲ زاهدان توسط مهران بامری به اعدام محکوم گردید ولی وقتی که پرونده وی به دادستانی کل کشور به تهران ارجاع داده شد. حکم اعدام وی نقض گردید. اما با فشارهای محمد مرزیه دادستان زاهدان و بامری حکم اعدام وی تایید گردید.
بنابه گفته خانواده این زندانی، از او هیچگاه مواد مخدری گرفته نشده است و تنها به صرف اعتراف یک زندانی دیگر به وی حکم اعدام داد شده استhttp://iranhr.net/spip.php?article2653

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه