سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ آبان ۳, چهارشنبه

اعدام شش زندانی به در زاهدان و قزوین

حقوق بشر ایران، ۲ آبان ۱۳۹۱: به گزارش خبرگزاریهای رسمی ایران شش زندانی در زندان های زاهدان و قزوین اعدام شدند.
اعدام سه زندانی در زندان زاهدان یکشنبه ۳۰ مهر ماه:
به گزارش تارنمای رسمی دادگستری استان سیستان و بلوچستان بامداد یکشنبه ۳۰ مهرماه سه زندانی به اتهام "محاربه وافساد في الارض " از طریق همکاری با گروههای "تروریستی" در زندان زاهدان به دار آویخته شدند. این گزارش نامهای این سه زندانی را اینگونه اعلام کرد: ۱ -يحيي چاري زهي فرزند رستم ۲ -عبدالجليل كهرازهي فرزند رسول ۳ -عبدالباسط ريگي فرزند محمدرضا. این گزارش افزود که این سه نفر " در حوادث گذشته به ويژه انفجار مسجد جامع زاهدان وحادثه تاسوعاي شهرستان چابهار نقش مستقيم داشتند".
هیچ منبع مستقلی این اتهامات را تائید نکرده است.
اعدام سه زندانی در زندان قزوین سه شنبه ۲ آبان ماه:
به گزارش تارنمای دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین بامداد امروز سه شنبه سه زندانی به اتهام جرائم مربوط به مواد مخدر در زندان قزوین به دار آویخته شدند.
خلاصه پرونده این سه نفر به نقل از دادسرای انقلاب قزوین بدین شرح است:
1- حسن "ر" اهل و ساکن قزوین، متاهل، دارای سوابق کیفری در امر خرید و فروش مواد مخدر از جمله حمل و نگهداری 6 کیلوگرم تریاک ، فعالیت در توزیع مواد مخدر در قزوین، ایجاد مزاحمت برای اهالی محل و همسایگان، شرکت در یک فقره سرقت، در سال 1379 بعنوان یکی از مسافران خودرو پراید درعوارضی شماره یک محور قزوین– کرج مورد بازرسی و از وی 3 کیلوگرم هرویین فشرده(کراک) را که با خود حمل می کرده کشف می گردد. با شناسایی وی از سوی مأموران به دلیل سابقه دار بودن وی در امر توزیع مواد مخدر، دستگیر وی در ابتدا ارتباط خود را با مواد مکشوفه و حمل آن رد می نماید. ولی با توجه به کشف مواد مذکور از وی و سابقه دار بودن وی و مواجهه حضوری وی با سایر سرنشینان خودرو پرونده نامبرده به شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین ارجاع و پس از رسیدگی مقدماتی پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی قزوین ارسال و دادگاه نامبرده را به اعدام و مصادره اموال محکوم می نماید.
2- رضا "چ" اهل و ساکن قزوین دارای 6 فقره سوابق کیفری از جمله خرید یک کیلو و 520 گرم کراک، نگهداری 5/16 گرم کراک، خرید 10 کیلو و 30 گرم تریاک، 22 گرم و 50 سانتی گرم شیره تریاک، نگهداری 740 گرم تریاک، خرید 710 گرم شیشه، نگهداری نیم گرم شیشه و اعتیاد به کراک در پی حمل مقادیر قابل توجهی هرویین دستگیر می گردد. با توجه به اقاریر متهم و دفاعیات غیر موجه وی و کشف مواد از نامبرده پرونده با صدور قرار مجرمیت از سوی شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین به شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین ارسال و دادگاه نامبرده را به اعدام و مصادره اموال محکوم می نماید. همچنین متهم بابت سایر اتهامات جمعاً به تحمل 104 ضربه شلاق، 10 سال و نیم حبس و 200 میلیون ریال جزای نقدی محکوم می گردد. گفتنی است رفتارهای مجرمانه و تحریکات فریب کارانه متهم موجب گردیده تا تعداد دیگری از اعضاء خانواده وی از جمله خواهر وی نیز به سوداگری مرگ روی آورده که وی نیز به اتهام حمل 2 کیلو و 30 گرم تریاک، یک کیلو و 520 گرم کراک، 710 گرم شیشه و 5/22 گرم شیره تریاک دستگیر و در ندامتگاه محبوس می باشد.
3- حسین "س" اهل و ساکن زنجان، مجرد، در سال 1389 خودروی پیکان به رانندگی متهم در حال عبور از مسیر قزوین به زنجان در پی اعلام ایست از سوی مأمورین گشت پلیس راه، مبادرت به فرار می نماید که در حوالی ضیاء آباد پس از تعقیب و گریز متوقف و راننده دستگیر می گردد و سرنشین خودرو نیز متواری می گردد از خودروی مذکور 2 کیلوگرم هرویین فشرده (کراک) کشف و ضبط می شود. متهم ابتدا مدعی می شود که مواد را به همراه دوستش که فرار کرده در کرج خریداری نموده اند و به مقصد زنجان حمل می کردند. وی در ابتدا ادعا می کند گمان کرده که مواد خریداری شده 50 گرم است ولی بعداً متوجه شده که 2 کیلو گرم بوده و مدعی است که قبل از عوارضی به همراه دوستش شیشه استعمال کرده اند ولی بعد از مدتی کلیه اتهامات را انکار نموده و مدعی شده اساساً معتاد نبوده و تمامی اظهارات قبلی وی کذب بوده است و مواد مکشوفه متعلق به سرنشین خودرو بوده که از خودرو متواری شده است. اما هیچ گونه همکاری در راستای دستگیری سایر همدستان به عمل نمی آورد. نهایتاً شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب تاکستان، پرونده نامبرده را به شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین ارسال و نامبرده در آن دادگاه به اعدام ومصادره اموال محکوم می گردد.
هیچ منبع مستقلی این اتهامات را تائید نکرده است. در ضمن گزارش های متعددی مبنی بر استفاده از شکنجه برای گرفتن اعتراف و دادرسی نا عادلانه در مورد زندانیان در ایران وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه