سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ مهر ۲۶, چهارشنبه

محکومیت به اعدام برای ۲ متهم به قتل


خبرگزاری هرانا -  حکم اعدام برای ۲ نفر که متهم‌ند پیرمردی را در دفتر کارش به قتل رسانده اند صادر شد.
بنا به گزارش جام جم آنلاین ، نور‌الله عزيزمحمدي‌ " قاضي دادگاه كيفري استان تهران" مدعی شد : اين مرد در دفتر كارش به قتل رسيده بود.

او را با چيزي شبيه طناب پلاستيكي بسته و بعد به قتل رسانده بودند. زماني كه پرونده را در اختيار گرفتم و به دقت خواندم ديدم سه مرد و يك زن متهمان آن بودند.
روز حادثه مرد مسن در دفتر كارش بوده كه زن منشي نقشه را اجرا كرده و همدستانش را به داخل دفتر راه داده و قبل از اين كه مقتول بتواند كاري بكند آنها او را به قتل رساندند و مقدار زيادي پول و مدارك از شركت او به سرقت مي‌برند، بعد جسد را رها كرده و متواري مي‌شوند.
نقشه‌اي كه اين چهار متهم كشيده بودند كاملا بي‌نقص بود. زن جوان كه طراح اصلي اين نقشه بود طوري زمان‌بندي كرده بود كه همه چيز درست از آب درآيد او حتي به فرزندان مقتول گفته بود كه پدرشان با فردي در دفترش قرار داشته و او بعد از ساعت چهار كه ساعت كاري اش تمام شد ديگر در دفتر نمانده و رفته است و نمي‌داند او حالا كجاست. اين زن حتي توانست براي مدتي پليس را سرگردان کند تا به دنبال قاتلي از ميان مشتريان مرد نيكوكار باشند.
چند ماه بعد و در حالي كه اولياي‌دم نااميد شده‌بودند پليس از طريق كنترل خطوط تلفن و مدارك سرقتي كه از خانه زن منشي به دست آوردند آنها را شناسايي و بازداشت كرد.
متهمان يك به يك آمدند و صحبت كردند. همه آنها زن منشي را عامل قتل معرفي كردند و گفتند اگر او اين نقشه را طراحي نمي‌كرد و ما را به آنجا نمي‌كشاند اين اتفاق نمي‌افتاد.
زن منشي اما همه چيز را منكر مي‌شد و مي‌گفت مردان جوان خودشان نقشه قتل را طراحي كردند، اما در نهايت با سوالات فني كه در دادگاه پرسيدم زن جوان را به دام انداختم.
او ديگر نتوانست جواب سوالات من را بدهد چون دروغ گفته بود. در نهايت دو متهم اصلي پرونده را كه ضرباتشان كشنده بود به اتفاق همكارانم به قصاص و متهم رديف سوم را نيز به زندان محكوم كرديم، اما زن جوان را كه متهم رديف چهارم بود به خاطر اين كه هم معاونت و هم امريت در قتل داشت به اشد مجازات يعني ۱۵ سال حبس محكوم كرديم.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه