سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ مهر ۲۱, جمعه

اجرای احکام اعدام ده زندانی تا روز شنبه به تعویق افتاد

اجرای احکام اعدام ده زندانی تا روز شنبه به تعویق افتاد - فراخوان سازمان حقوق بشر به جامعه جهانی

پنج شنبه 11 اكتبر 2012
[English] [فارسى]

حقوق بشر ایران، ۲۰ مهرماه ۱۳۹۱: بنا به گزارش های رسیده از ایران، احکام اعدام ده زندانی که قرار بود امروز پنجشنبه در زندان اوین اجرا گردند، تا روز شنبه به تعویق افتاده است. این منابع تاکید کردند که این به مثابه توقف این احکام نیست و مقامات حکومت ایران قصد دارند این احکام را دو روز دیگر اجرا کنند.
گمان میرود که توجهی که اعدام این ده زندانی در مطبوعات وتوسط سازمان های حقوق بشری دریافت نموده دلیل اصلی تعویق این اعدام هاست. از سوی دیگر گزارش ها از دستگیری مجید صدیقی (برادرزندانی محکوم به اعدام سعید صدیقی ) خبر میدهند. گفته میشود که ماموران اطلاعاتی نیمه شب گذشته آقای اصغر صدیقی را در منزل دستگیر کردند و دلیل دستگیری مصاحبه های ایشان با مطبوعات میباشد.
سازمان حقوق بشر ایران امروز خواستار واکنش جامعه جهانی برای متوقف کردن اعدام این ده زندانی شد. محمود امیری مقدم سخنگوی این سازمان گفت: " حکومت ایران قصد دارد این احکام را اجرا کند و فشار بین المللی در بالاترین رده سیاسی میتواند از اجرای این احکام جلوگیری کند. ما بار دیگر خواستار واکنش فوری سازمان ملل و تمامی کشورهایی که با ایران روابط دیپلماتیک دارند هستیم".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه