سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ خرداد ۲۵, پنجشنبه

هشت تن در خطر جدی اعدام هستند

هشت تن در ایران کە در میان آنها پنج زندانی عرب و یک زن وجود دارد در خطر جدی اعدام هستند، تنها یک اعتراض بین المللی می تواند آنها را نجات دهد

سازمان حقوق بشر ایران، ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۱ : بنا بە گزارشهای رسیدە از ایران ٨ زندانی در خطر جدی اعدام هستند. سازمان حقوق بشر ایران خواستار واکنش سریع جامعە بین المللی شد. امیری مقدم سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران گفت : "فشار بین المللی، تنها امید باقی ماندە برای این زندانیان است".
پنج عرب اهوازی در خطر اعدام در ملاعام قرار دارند.
بر اساس گزارش منابع قابل اعتماد پنج عرب اهوازی محکوم بە اعدام از بند عمومی بە محل نامعلومی منتقل شدەاند. در فروردین ماە سال جاری سازمان ما و دیگر نهادهای حقوق بشری در مورد اعدام پنج زندانی عرب اهوازی هشدار دادە بودند. بر اساس خبری کە یک فعال حقوق بشر محلی روز سەشنبە گذشتە در اختیار العربیە گذاشتە است، مقامات حکومتی ایران بە خانوادەهای زندانیان ساکن در اهواز، استان عرب نشین ایران، گفتەاند کە بستگان زندانیشان در "روزهای آتی" بە جرم قتل یک مقام امنیتی و زخمی شدن دیگری در سال گذشتە، در ملاعام با طناب دار اعدام خواهند شد. خانواده های آنها می گویند اعتراف به دست داشتن در اقدام مسلحانه تحت شکنجه از آنها اخذ شده است.‏ فشارهای بین المللی باعث شد کە احکام اعدام در فروردین ماە اجرا نشود. سه برادر به‌ نام‌های عبدالرحمان حیدری، طاها حیدری و جمشید حیدری و پسرعموی آنها منصور حیدری در کنار امیر معاوی پسرعمە این سە برادر، پنج شهروند عربی هستند که در اعتراضات شهروندان عرب در فروردین‌ماه سال ۹۰ در شهرک ملاشیه در غرب شهر اهواز بازداشت شدند.
یک زن در شیراز در خطر اعدام
بر اساس گزارشهای رسیده از ایران، زندانی زن ۲۸ ساله به نام مریم ( نام و نام خانوادگی: صفیه غفوری) در زندان عادل آباد در شیراز در معرض خطر قریب الوقوع اعدام است. این منابع گزارش می دهند که اعدام، ممکن است در روزهای آینده اجرا شود. مریم متهم بە قتل در سن ۲۲ سالگی و به مرگ محکوم شده است. اجرای حکم او کە برای سومین بار و برای نه روز پیش برنامه ریزی شده بود، به مدت ده روز از جانب قوه قضائیه ایران به تعویق افتاده است. فقط به دستور رئیس قوه قضائیه می تواند اعدام مریم متوقف شود.
دو زندانی در بوشهر (جنوب ایران) فردا دوشنبه در ملاعام اعدام می شوند
بنا به گفته رسانه ها دولتی در ایران، دو زندانی در ملاعام در بوشهر در جنوب ایران اعدام خواهند شد. خبرگزاری مهر گزارش داد که زندانیان بە اتهام قتل و سرقت مسلحانه به اعدام محکوم شدەاند. نام این زندانیان در گزارش مذکور ذکر نشده است.
http://iranhr.net/spip.php?article2520

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه