سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

اعدام ملاء عام پنج زندانی در سه نقطه مختلف شیراز


حقوق بشر ایران خرداد ۱۳۹۱: به گزارش رسانه های حکومتی ایران احکام اعدام پنج زندانی متهم به مواد مخدر به صورت همزمان امروز و در سه نقطه شیراز در ملا عام به اجرا درآمد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري استان فارس اين ۵ نفر که حکم اعدام آنان در سال ۸۹ و ۹۰ در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي شيراز صادر گرديده بود متهم به خريد، نگهداري و فروش مقادير عمده مواد مخدر از نوع هروئين فشرده (کراک) می باشند.
طبق اين گزارش متهمان عباس-ذ به اتهام حمل و نگهداري ۱۴۳ کليوگرم هروئين فشرده، عارف-الف به اتهام حمل و نگهداري ۱۴۸ کيلو گرم هروئين فشرده و بيست گرم هشيش و همچنين دخالت درامور داروئي از طريق خريد ونگهداري غیر مجاز ۴۵۰۰ عدد آمپول نورجيزک، ابوالقاسم –الف به اتهام حمل و نگهداري ۱۹ کيلوگرم هروئين فشرده يا کراک و همچنين شش کيلوگرم ترياک، فرهنگ-ن به اتهام حمل ونگهداري ۱۲۳ کيلوگرم و همچنين فروش بيست کيلوگرم هروئين فشرده و علي اکبر-م به اتهام خريد و نگهداري بيست و سه کيلوگرم هروئين فشرده يا کراک در سال ۸۹ دستگير و به اعدام محکوم شدند.
سازمان حقوق بشر ایران اعدام های امروز را شدیدا محکوم کرد. محمود امیری مقدم سخنگوی این سازمان گفت: "مقامات حکومت ایران این پنج زندانی را در سه نقطه مختلف شهر در ملاء عام اعدام کردند تا جو ترور و وحشت تا حد اکثرممکن گسترش پیدا کند". وی گفت: "این تروریسم حکومتی است و رهبر حکومت ایران علی خامنه ای و دیگر مسولین حکومت ایران باید باید در قبال این جنایات پاسخگو باشند. "http://iranhr.net/spip.php?article2510   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه