سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ خرداد ۱۳, شنبه

یک زندانی در ملاء عام در شهرستان لار اعدام شد




یک زندانی "برای درس عبرت" در ملاء عام در شهرستان لار اعدام شد- به گفته وکیل این زندانی او بی گناه بود

شنبه 26 مه 2012
[English] [فارسى]

حقوق بشر ایران، ۶ خرداد ماه ۱۳۹۱: به گزارش منابع موثقی که با سازمان حقوق بشر ایران در تماس بوده اند، بامداد دیروز جمعه ۵ خرداد ماه یک زندانی در ملاء عام در شهرستان لار (استان فارس) به دار آویخته شد. به گفته این منابع این زندانی به نام عبدالرضا( معروف به نواب )دامن کشان، حدود ۲۶ ساله، به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده بود است.
وکیل این زندانی آقای حسین رییسی که شب قبل از اعدام با رادیو فردا مصاحبه کرد گفت " زنی که مدعی اولیه تجاوز بود ۳ روز بعد از شکایت رضایت داده و از شکایت خود صرف نظر نموده و در دادگاه هم تجاوز را رد کرده بود"
"
به گفته منابع سازمان حقوق بشر ایران هیچ مدرکی برای حکم تجاوز علیه این زندانی وجود نداشت این زندانی برای "عبرت مردم" به دار آویخته شد. .
سازمان حقوق بشر ایران اعدام آقای دامن کشان را شدیدا محکوم کرد. سخنگوی این سازمان محمود امیری مقدم گفت: " این اعدام بار دیگر نشان میدهد که زندانیان در ایران از دادگاه عادلانه برخوردار نیستند واعدام توسط حکومت ایران به عنوان وسیله ای برای ایجاد ترس در جامعه استفاده میشود".
بامداد دیروز یک زندانی دیگر در ملاء عام در ایلام به دار آویخته شد. در ۱۰ روز گذشته دستکم ۶۰ نفر در شهرهای مختلف ایران اعدام شده اند.http://iranhr.net/spip.php?article2502

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه