سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آذر ۲۷, یکشنبه

وضعیت وخیم و نامعلوم حسین رونقی در زندان اوین


حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویسی که از روز ۱۹ آذر ماه در اعتراض به عدم مرخصی استعلاجی خود و عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت خود و دیگر زندانیان از جمله معصوم فردیس و رضا شهابی دست به اعتصاب غذا زده بود، در وضعیت نامعلومی به سر می‌برد.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» این وبلاگ‌نویس تهدید شده  است در صورت ادادمه اعتصاب غذا محدودیت‌های کلی و بیش‌تری بر دیگر زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین اعمال خواهد شد.
نزدیکان حسین رونقی به خانه حقوق بشر ایران گفتند که از وضعیت حسین رونقی اطلاعی در دست نیست و تنها می‌دانند که وضعیت جسمی بسیار بدی در زندان دارد.
این در حالی است که مسئولین قضایی و نهادهای امنیتی همچنان با مرخصی استعلاجی وی علی‌رغم وضعیت وخیم جسمیش مخالفت کرده و پاسخی به درخواست‌های مکرر وی و خانواده‌اش نداده‌اند.
در حال حاضر بیش‌تر از دو سال است که حسین رونقی بدون حتا یک ساعت مرخصی در زندان اوین بر سر برده و دوران محکومیت ۱۵ ساله‌ی خود را سپری می‌کند.
رونقی از بیماری کلیه و عفونت داخلی رنج می‌برد و محیط زندان بیماری وی را تشدید می‌کند. پزشکان نیز توصیه کرده‌اند که وی باید در خارج از بیمارستان تحت درمان مداوم قرار گیرد.
وضعیت بیماری رونقی آن اندازه بد است که وی حتا از هواخوری زندان نیز نمی‌تواند استفاده کند و  دائما در سالن و اتاق‌های زندان به سر می‌برد.
لازم به ذکر است که رونقی در طول ۱۰ ماه گذشته چهار بار مورد عمل جراحی سنگین قرار گرفته است و اصرار بر نگهداری وی در داخل زندان بیماری وی را تشدید کرده است.
توضیح:
پیش‌تر خانه حقوق بشر ایران اطلاع یافته بود که حسین رونقی ملکی به اعتصاب غذای خود پایان داده است، برخی سایت‌های دیگر نیز خبری مشابه را منتشر کرده بودند، با پیگیری خانه حقوق بشر ایران، نزدیکان این زندان گفتند که از پایان اعتصاب غذای وی اطلاعی ندارند و در حال حاضر آن را تأیید نمی‌کنند.
خبرهای تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه