سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

دو زندانی به اتّهام جاسوسی و محاربه در زندان اوین اعدام شدند .


دو زندانی به اتّهام جاسوسی و محاربه در زندان اوین اعدام شدند. دستکم ۶۲ اعدام در ۳۲ روز

يكشنبه 19 مه 2013
[English] [فارسى]

حقوق بشر ایران، ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲: به گزارش رسانه‌های رسمی‌ ایران بامداد امروز دو زندانی به اتّهام جاسوسی در زندان اوین به دار آویخته شدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از دادستانی تهران،" نخستین محکوم‌علیه، محمد حیدری نام داشت که اطلاعاتی در زمینه مسایل مختلف امنیتی و اسرار کشور را تهیه و در ملاقات‌های مکرر خود با عوامل موساد در خارج از کشور، در اختیار آنان قرار داده و در این زمینه مبالغی نیز بعنوان دستمزد دریافت کرده بود. محکوم‌علیه دیگر به نام کوروش احمدی، ضمن ارتباط گیری با عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اطلاعات کشور در زمینه‌های مختلف را جمع آوری و در اختیار آنان قرار داده بود. " این گزارش می‌‌افزاید : " در پی تکمیل تحقیقات، پرونده اتهامی نامبردگان با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال و دادگاه پس از تشکیل جلسه با حضور نماینده دادستان و وکلای مدافع متهمان، اتهام آنان را در حد محارب تشخیص و نامبردگان را به اعدام محکوم کرد. "
حقوق بشر ایران مشغول بررسی سوابق این دو زندانی است.
اتّهام همکاری با سرویس‌های جاسوسی بیگانه و محاربه از جمله اتهاماتی هستند که حکومت ایران در گذشته بر علیه فعالین سیاسی و روزنامه نگاران استفاده کرده است.
بر اساس آمار رسمی‌ در ۳۲ روز گذشته بیش از ۶۰ نفر در ایران اعدام شده اند.
سازمان حقوق بشر ایران، قویا اعدام کوروش احمدی و محمد حیدری را محکوم می کند و رهبر نظام علی خامنه ای را مسئول این اعدام ها می داند. محمود امیری مقدم، سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران، از جامعه بین الملل خواست که اعدام های امروز را محکوم کنند: " این اعدام ها حربه ای است برای رژیم ایران تا از اعتراضات مردمی قبل از انتخابات رئیس جمهوری در خرداد ماه جلوگیری کند. رهبر رژیم ایران به خوبی می داند که اعتراضات جدید ممکن است که به فروپاشی دیکتاتوری اش منجر شود" امیری مقدم ادامه می دهد:" چندین زندانی سیاسی در خطر اعدام های قریب الوقوع در زندان های ایران به سر می برند. جامعه جهانی باید برای توقف این اعدام ها مداخله کند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه