سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۶, دوشنبه

3 قاتل در میدان آزادی کرمانشاه اعدام شدند


3 نفر از متهمین قتل عمدی، امروز(16 اردیبهشت) در کرمانشاه در ملاء عام -میدان آزادی-  به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، مجتبی ملکی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در این مراسم در خصوص جرم این افراد گفت: دو نفر از این قاتلین که حکم قصاص نفس در موردشان اجرا شد در شهر کرمانشاه با تبانی همسر مقتول پس از اینکه با وی روابط نامشروع برقرار کردند، در قبال دریافت مبلغ شش میلیون تومان، با ضربات چاقو اقدام به قتل وی می کنند.

ملکی گفت: این قاتلین  پس از قتل دست و پای زن نامبرده را می بنند تا اینگونه وانمود کنند که قصدشان مسایل دیگری نظیر سرقت بوده که با تحقیقات بعمل آمده نیت واقعی آنان کشف شد.

وی با اشاره به تقاضای اولیا دم مقتول برای قصاص این افراد، افزود: حکم قصاص نفس این افراد در شعبه اول کیفری استان صادر و در دیوان عالی کشور نیز تایید شد.

ملکی ادامه داد: قاتل دیگر  نیز در شهرستان گیلانغرب از دختری خواستگاری می کند که با مخالفت خانواده و دختر مواجه شده و سپس با تهیه اسلحه جنگی در مقابل دیدگان همسایگان با سه گلوله دختر را به قتل می رساند.

وی افزود: این پرونده نیز سریعا مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم قصاص نفس در دیوان عالی کشور تایید و امروز نیز اجرا شد.

وی در ادامه با بیان اینکه قصاص نفس در قرآن آمده و برای حیات بشریت است، گفت: در دستگاه قضایی استان ستاد رسیدگی به جرایم خاص به منظور رسیدگی سریع به جرایم خشن و جرایمی که امنیت جامعه را مختل می کند تشکیل شده و به این جرایم در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

ملکی گفت: در برخورد با اینگونه جرایم به هیچ عنوان اغماض نخواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه