سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

٢٣ اعدام در دو روز


دو حکم اعدام در زندان و پنج حکم اعدام در ملاء عام در شیراز امروز اجرا شد- ٢٣ اعدام در دو روز


حقوق بشر ایران، ١٨ آبان ماه ١٣٩١: به گزارش رسانه های رسمی ایران دو حکم اعدام در زندان و پنج حکم اعدام در ملاء عام در شیرازامروز اجرا شدند . از سوی دیگر یک زندانی نیز دیروز در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شد. بدین ترتیب همراه با ١٥ اعدام دیروز آمار اعدام های دو روز گذشته به ٢٣ نفر رسید.
اعدام هفت زندانی در شیراز:
به گزارش واحد مرکزی خبر در شیراز ٧ زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر امروز در شیراز به دار آویخته شدند. این گزارش به نقل از خدائیان رئیس کل دادگستری فارس نوشت : دادگاههای اول ، دوم و سوم انقلاب شیراز حکم این قاچاقچیان را پس از تایید در دادستانی کل کشور ، اجرا کردند.بنا به این گزارش پنج نفر از این زندانیان امروز در ملا عام و در خیابان های شیراز و ٢ زندانی هم در زنـدان عادل آباد اعدام شدند. این گزارش همچنین نوشت: این افراد به اتهام حمل و نـگهداری ١٤٨ کیلو و٨٠٠ گرم تریاک و بیش از٥١ کیلوگرم هروئین دستگیر شده بودند.
خبر گزاری فارس نیز ضمن اعلام خبر اعدام پنج زندانی در ملاء عام در شیراز نامها و اتهامات این پنج زندانی را اینگونه توصیف کرد : .«پرویز ـ ک» به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو و ٢٥٠ گرم هرویین، «مجید ـ د» به اتهام نگهداری ٢١ کیلوگرم هرویین فشرده، «فیض محمد ـ م» به اتهام حمل و نگهداری ٢٠ کیلو و ٦٣٠ گرم هرویین، «علی ـ م» به اتهام حمل و نگهداری ١٤٦ کیلو و ٨٠٠ گرم تریاک و «رضا ـ د» به اتهام حمل و نگهداری پنج کیلوگرم هرویین و خریداری و نگهداری دو کیلوگرم تریاک .
اعدام یک زندانی در زندان وکیل آباد مشهد:
به گزارش واحد اطلاعات و اخبار دادگستری خراسان رضوی بامداد دیروز یک زندانی در زندان وکیل آباد مشهد به دار آویخته شد.
غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد که در حاشیه مراسم اجرای حکم اعدام سخن می گفت با اشاره به سوابق م – پ محکوم به اعدام گفت: متهم مورد اشاره دارای سوابق متعدد محکومیت کیفری بوده و اتهام تهیه و توزیع بیش از هشت هزار کیلوگرم هروئین فشرده و همچنین خرید و شرکت در نگهداری و حمل بیش از ٩٠ کیلوگرم هروئین فشرده در تربت جام و خرید بیش از ٦٠ کیلوگرم هروئین فشرده متوجه اوست.
شایان ذکر است که بسیاری از زندانیان متهم به مواد مخدر تحت شکنجه مجبور به اطراف میشوند و از یک پروسه قضایی عادلانه برخوردار نیستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه