سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۳ مهر ۴, جمعه

اعدام پنج زندانی در نوشهر، قزوین و مشهد






حقوق بشر ایران، ۲ مهر ماه ۱۳۹۳: خبرگزاری‌های رسمی‌ ایران از اجرای حکم اعدام پنج نفر در شهرهای مختلف ایران خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، صبح امروز چهارشنبه ۲ مهر یک نفر در زندان نوشهر به دار آویخته شد. این فرد به نام “جابر- ن. ” به اتهام قتل فردی به نام “عباس اسدی” در سال ۱۳۸۳، به اعدام محکوم شده بود. در این گزارش به سن وی در زمان ارتکاب جرم اشاره‌ای نشده است.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، دو زندانی دیگر بامداد امروز به اتهامات مرتبط با مواد مخدر در زندان قزوین به دار آویختته شدند. بنا به این گزارش ، این افراد به نامهای “صادق محمدخانلو” (۳۳) به اتهام حمل ۹۹۵ گرم مواد روانگردان شیشه، و “اصغر مهتابی” (۳۵) به اتهام حمل و نگهداری یک کیلوگرم کراک و ۲۰۰ گرم شیشه به اعدام محکوم شده بودند.

دو نفر دیگر به اتهام قتل در زندان مشهد به دار آویخته شدند. یکی از این زندانیان یک فرد ۱۸ ساله بود که به اتهام قتل شخصی در سال ۱۳۸۸ به اعدام محکوم شده بود. این که این شخص در زمان ارتکاب جرم، ۱۸ سال سن داشته است یا در زمان اعدام مشخص نیست. سازمان حقوق بشر ایران در حال تحقیق در این مورد می باشد.

زندانی دیگر که در مشهد به دار آویخته شد یک فرد ۲۷ ساله بود که به اتهام قتلی در سال ۱۳۸۹ به اعدام محکوم شده بود. هویت هیچ یک از این افراد شناسایی نشده است. این اعدام‌ها اوایل صبح روز یک شنبه ۳۰ شهریور اجرا شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه