سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ شهریور ۲۴, جمعه

اجرای حکم اعدام یک زندانی در ملاء عام در تهران

اجرای حکم اعدام یک زندانی در ملاء عام در تهران - زندانی قبل از اعدام گفت: "من بی گناه هستم"

سه شنبه 11 سپتامبر 2012
[English] [فارسى]
http://iranhr.net/spip.php?article2578

حقوق بشر ایران، ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۱: بامداد امروز یک زندانی در ملاء عام در تهران به دار آویخته شد. این زندانی به نام "صادق مرادی" ۲۷ ساله، که رسانه های رسمی ایران از وی به عنوان "عقرب سیاه" یاد میکنند، در چهار راه سبلان تهران ساعت بامداد امروز اعدام شد.
به گزارش خبرگزاری فارس صادق مرادی به اتهام تجاوز، آدم ربایی و سرقت در شعبه ۷۷ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اکبر ساعی به اعدام محکوم شده بود. صادق مرادی در مدت قانونی به رأی صادره اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد. قضات دیوان عالی هم در نهایت با توجه به اینکه متهم توانسته بود از برخی شاکیان رضایت بگیرد و برخی نواقص هم در پرونده همچنان موجود بود،‌ ضمن نقض حکم صادره، پرونده را به شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران ارسال کردند. قضات شعبه ۷۹ دادگاه کیفری بعد از محاکمه متهم، سرانجام در تاریخ ۳۰ بهمن‌ ۸۹ حکم به تبرئه این متهم دادند. پس از اعتراض شاکیان پرونده به حکم تبرئه پرونده دوباره برای اعلام‌نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد و این‌بار قضات دیوان عالی کشور نظرشان نقض حکم تبرئه بود. سومین جلسه محاکمه صادق مرادی در تاریخ ۹ بهمن سال ۹۰ در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری که این‌بار ریاست آن را قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی برگزار گردید و این بار وی به اتفاق آراء به اعدام محکوم شد.
صادق مرادی بعد از خروج از خودروی حمل زندانیان پیش از انتقال به سکوی اجرای حکم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: من بی‌گناه هستم. وی ادامه داد: من فقط به خاطر روزنامه‌ها اعدام می‌شوم. ۴ قاضی مرا تبرئه کرده بودند. صادق در حالی که به بالای سکوی اعدام منتقل شده بود در ساعت ۶:۰۶ خطاب به مردم حاضر در محل اجرای حکم گفت: مردم من بی‌گناهم. وی افزود: می‌گویند سر بی‌گناه تا چوبه دار می‌رود اما بالای دار نمی رود در حالی که من امروز سرم بالای دار می‌رود.
برادر صادق مرادی با مراجعه به خبرنگار فارس درباره حضور نماینده دادستان سوالاتی را پرسید و درباره دیدار خانواده‌اش با عقرب سیاه گفت: یک ماه است صادق را ندیده‌ایم. وی افزود: بیش از یک ماه است که به ما ملاقات نداده‌اند و این در حالی است که شب گذشته نیز تا ساعت 2 بامداد در مقابل زندان اوین بودیم اما دست آخر هم نتوانستیم برادرم را ببینیم.
سازمان حقوق بشر ایران اعدام های ملاء عام دیروز و امروز را شدیدا محکوم کرد و محمود امیری مقدم سخنگوی این سازمان با http://iranhr.net/spip.php?article2578
وحشیانه خواندن این مجازات ها گفت:هدف این گونه مجازاتها فقط ایجاد وحشت در جامعه و ترویج فرهنگ خشونت است".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه